front end developer

سایت های اینترنتی تماما از 2 بخش تشکیل شده اند که از نظر فنی هم 2 زمینه متفاوت هستند .

بخش front end  و بخش back end  دو بخش اصلی یک سایت هستند .

ظاهر و قالب و عناصری که می بینید تماما مربوط به بخش جلویی front end  هست و بلعکس تمامی اتفاقات پشت پرده از قبیل ثبت نام و ذخیره داده های در دیتابیس و...در بک اند back end اجرایی می شوند .

در کل پردازش سایت که در سرورها انجام می شود مربوط به back end است و بخش ظاهری سایت که توسط مرورگرها پردازش می شوند مربوط به front end هست مثل زبان های html  js xml و...

افرادی که در زمینه ی جلویی کار می کنند  front end developer هستند و یکی از شغل های پردرآمد در کشورهای توسعه یافته به شمار می آید .

شغل front end developer یکی از محبوب ترین شاخه های طراحی وبسایت است که متخصصین این رشته توانایی پیاده سازی سایت های اینترنتی را دارا هستند به طوری که هدف از تربیت و پرورش این متخصصین پیاده سازی بسیار اصولی و استاندارد و حرفه ای در بخش جلویی سایت است .

در اکثر موارد این افراد توانایی برنامه نویسی بک اند back end سایت ها را حداقل در سطح متوسط و مقدماتی دارا هستند  و این عامل باعث می شود به طور کامل یک سایت را پیاده سازی نمایند .

در آمریکا حداقل در آمد سالیانه ی این افراد 100 هزار دلار در سال هست که با توجه به قیمت دلار در ایران میتوانیم به رقم حدود 350 میلیون تومان اشاره کنیم .

در ایران حداقل در آمد این کدنویس ها از زیر 1 میلیون تومان تا 2.5 میلیون تومان در ماه میتوانیم پیش بینی کنیم . ( در سال 95 )


ویکیپدیا را در این موضوع دنبال کنید