سلام روزگارتان خوش.

حالا طبق جلسه یک  , سند شما ساخته شده است و خیلی راحت با مروگر ها ( web browser ها) نظیر فایرفاکس - اینترنت اکسپلورر - edge و کروم و اپرا و... میتونید سند خودتان را مشاهده کنید .

توصیه میکنیم با فایرفاکس و کروم کار خودتان را شروع کنید .

خب  سند های html که ساخته بودید رو با مروگر باز کنید و اینجاست که یک سفید خوشکل به شما نشان میده . تعجب نکنید . صفحه باید سفید باشه . شما اول کار هستید و عجله نکنید .

حالا نوبت به قرار دادن کدهای html رسیده .

آغاز کار رو با یک مثال شروع میکنم . اگر یک نفر موی شقیقه شما را بکشه چه حسی دارید ؟ نمیدونم امتحان کردید یا نه ولی خیلی درد داره و طبیعتا شما  عکس العمل سریع و خشنی بروز میدید . و طبیعتا نمی خندید ( البته بعضی افراد میخندن قبول دارم )

خب حالا من شخص سوم این ماجرا باشم از عکس العمل شما متوجه منظور شما میشم و این یک نشانه هست . یعنی قانون درد این هست که شما داد بزنین  با این عکس العمل یک سری فاهیم و منظور رو به طرف مقابل و شخص ثالث و.. منتقل میکنین و اونها این رو می فهمن که بله منظور شما چیست ...

در زبان html هم شما اول باید بگید که من من html دارم کد میکنم .چون زبان xml هست که شبیه به html هست .و باید به مرورگر بفهمانید که با چه زبانی روبرو هست .پس یک سری نشانه ها داره که مرورگر از اون ها می فهمه آقای کامجو و یا افسر و یا ... منظورشون چی چی بوده .

حتما حتما و در تمامی دوران صد ساله کدنویسی شما باید این قاعده رعایت بشه . یعنی تمامی سند های اچ تی ام ال html باید از این طبعیت کنن.

<html >

<head></head>

</body></body>

</html>


همین . تا جلسه ی بعد ..