مزیت های سایت های داینامیک
زمانی که از سایت های داینامیک سخن به میان می آید باید در کنار آن به مفاهیم داینامیک و استاتیک بودن سایت هم اشاره کرد تا بتوان بهتر و روشن تر بررسی کرد .
سایت های داینامیک dynamic  یا سایت های پویا در حقیقت به سایت هایی گفته می شود که قابلیت مدیریت محتوا و ادمین بودن در آن وجود داشته باشد به طوری که کاربر به راحتی بتواند بدون دانش برنامه نویسی و یا اصلاحات کدنویسی به تغییرات در سایت  بپردازد .
به عنوان مثال نوشته و مقاله ای را خیلی راحت در ادیتور مدیریت محتوا قرار دهد و آن را منتشر سازد .
در کل تغییرات در سایت اعم از تغییرات رنگ آمیزی پوسته و قالب و تغییرات و اضافات  در محتوا از قبیل درج و ادیت اخبارها - نوشته ها و مقاله ها و... امکان مدیریت کاربران ثبت نام شده و... توسط سایت های داینامیک صورت می گیرد . اما از طرفی سایت های استاتیک فاقد مدیریت محتوا هستند و قابلیت آسان برای تغییرات و بروزرسانی در سایت در آنها وجود ندارد .
سایت های استاتیک رو به افول هستند و دیگر تقریبا مشتری ای برای این نوع سایت ها وجود ندارد و اکثر مشتریانی هم که سفارش خود را استاتیک در نظر می گیرند به علت عدم آگاهی از  وجود سایت های داینامیک تن به این نوع سایت ها میدهند .


سیستم هایی اینچنینی که قابلیت داینامیک رو دارا هستند و در زمینه ی انتشار مقالات و اخبارها و... کاربردی هستند تحت عنوان "مدیریت محتوای مطالب " یا CMS یاد می شوند .